Διεθνής Συμμετοχή

iltΤο σχολείο μας συμμετέχει στο ITL. Είναι ένα διεθνές πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν πολλές χώρες της Ευρώπης. Από το σχολείο μας συμμετέχουν η διευθύντρια του σχολείου Φέγγαρη Μαρία, ο υποδιευθυντής Καψαλάκης Γιώργος , οι δασκάλες Παπαζώη Ρούλα, Τσαμούδαλη Ζωή, Κοΐδου Μαρία και η μουσικός μας Ααρών Ουρανία. Παρακάτω ο καθηγητής πανεπιστημίου κ. Μπαγάκης, που είναι υπεύθυνος του προγράμματος στην Ελλάδα, μας μιλάει γι? αυτό:

"Το πρόγραμμα Intemational Teacher Leadership Project (ITL), στο οποίο συμμετέχει
και το σχολείο σας, αποτελεί συνέχεια του Διεθνούς Προγράμματος Carpe
Vitam.Leadership for Leaming, το οποίο στη χώρα μας ανέδειξε ενδιαφέροντα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε δεκάδες εκδηλώσεις σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, αποτυπώθηκαν στο επεισόδιο «Πώς αλλιώς να μάθω» από το ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ (παίχτηκε 6 φορές), σχολιάστηκαν σε βιβλία και άρθρα, αξιοποιήθηκαν σε πειραματισμούς και πρακτικές σχολείων. Το τελευταίο αυτό Πρόγραμμα, ως γνωστόν, είχε συντονίσει ο διεθνούς φήμης καθηγητής του Πανεπιστημίου του Cambήdge John MacBeath.

 

Το ITL άρχισε να συζητιέται με συναδέλφους από το Πανεπιστήμιο του Cambridge ένα και πλέον χρόνο πριν. Πέρασε από το προκαταρτικό στάδιο προετοιμασίας με δυο προπαρασκευαστικές συναντήσεις στο Cambήdge (το Νοέμβριο του 2008) και στην Κόρινθο το Μάιο του 2009. Την τρέχουσα σχολική χρονιά - πάντα υπό τη σκέπη του John MacBeath, ο οποίος συνταξιοδοτήθηκε - και με την καθοριστική συμβολή του συντονιστή του προγράμματος David Frost από το Πανεπιστήμιο του Cambήdge, μπήκαμε στη φάση υλοποίησή ς του, η οποία προβλέπεται να διαρκέσει τρία χρόνια.

Στο νέο αυτό πρόγραμμα καθοριστικό ρόλο παίζει η πολυετής εμπειρία του David Frost, αποτέλεσμα σκληρής και συστηματικής δουλειάς σε δίκτυο με μεγάλο αριθμό σχολείων της Αγγλίας. Στο πλαίσιο του δικτύου αυτού οι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται στενά σε πρακτικές τάξης και πιστοποιούνται από τη Σχολή Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Cambήdge.

Στη χώρα μας το ITL αποτελεί συνέχεια καινοτόμων προσπαθειών, ερευνών δράσης και εκπαιδευτικών προβληματισμών. Σε επίπεδο υποστήριξης των σχολείων παρέχεται μια καλά επεξεργασμένη και δοκιμασμένη μεθοδολογία, καθώς και η διεθνής εμπειρία από το μέτωπο της εκπαιδευτικής έρευνας και των εκπαιδευτικών πρακτικών του Πανεπιστημίου του Cambridge και των συνεργαζόμενων με αυτό σχολείων.

Στην Ελλάδα συμμετέχει μια δωδεκαμελής ερευνητική/υποστηρικτική ομάδα και 7 σχολεία: 5 Δημόσια (3 δημοτικά, 2 γυμνάσια, 1 λύκειο) και 1 ιδιωτικό μη κερδοσκοπικό σχολείο (στα οποία συμμετέχουν εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης).Σε διεθνές επίπεδο συμμετέχουν ερευνητές και σχολεία από την Αγγλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Κροατία, τη Ρουμανία, την Τουρκία.

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, η οποία συνδέεται άμεσα με τη βελτίωση των συνθηκών που επιδρούν στη μάθηση των παιδιών. Κεντρικές έννοιες του προγράμματος είναι επίσης η ηγεσία που διευκολύνει τη μάθηση, η έρευνα δράσης, το πορτρέτό του σχολείου, η βελτίωση του σχολείου, η δικτύωση των σχολείων. Στο πλαίσιο αυτό η ερευνητική/υποστηρικτική ομάδα θα συνεργαστεί και θα υποστηρίξει τα συμμετέχοντα σχολεία με καλά επεξεργασμένα, φιλικά προς τους εκπαιδευτικούς, μεθοδολογικά εργαλεία και δοκιμασμένες σύγχρονες στρατηγικές, θα καλλιεργήσει διασχολικές συνεργασίες και θα προωθήσει τη δικτύωσή τους μέσα από συναντήσεις εκπροσώπων τους σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Τ ο ITL είναι συμμετοχικό και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις επιλογές των ίδιων των εκπαιδευτικών, στην ανάδειξη πρωτοβουλιών εκ μέρους τους καθώς και στη σταθερή υποστήριξή τους από την ερευνητική / υποστηρικτική ομάδα. Πεποίθησή μας είναι ότι η συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό θα αποβεί ιδιαίτερα χρήσιμη για κάθε συμμετέχοντα εκπαιδευτικό, για κάθε σχολείο, για την ερευνητική ομάδα αλλά και την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα.
Προσβλέποντας σε μια γόνιμη συνεργασία."

Για την ελληνική ομάδα του προγράμματος Intemational Teacher Leadership

Γιώργος Μπαγάκης

Αναπληρωτής Καθηγητής Μεθοδολογίας
και Πολιτικών Δια Βίου Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης
Εθνικός Συντονιστής του Προγράμματος

 

Το Σάββατο 8 Μαΐου 2010 έγινε η πρώτη συνάντηση των ελληνικών σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στην Πλάκα. Ήταν μια πρώτη γνωριμία των σχολείων. Μέσα από τα poster τους το κάθε σχολείο παρουσίασε το θέμα με το οποίο θα ασχοληθεί τα επόμενα τρία χρόνια που θα συμμετέχει στο πρόγραμμα. Ακολούθησε συζήτηση. Ο καθηγητή του Cambridge, David Frost μίλησε λεπτομερώς για το πρόγραμμα. Το σχολείο μας έχει επιλέξει να ασχοληθεί με το θέμα «πειθαρχία ? όρια ? τιμωρία».