olpc
Τελευταία νέα (24-5-2010)
Η χρησιμοποίηση των olpc xo-1 προχωρά πολύ καλά.
Αν και έχουμε μόνο τέσσερα olpc, τα παιδιά έχουν καταφέρει αρ-κετά πράγματα. Έχουν βελτιωθεί στο γράψιμο, παίζουν με τα παιχνίδια λαβύρινθου και απομνημόνευσης.
Χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο και βρίσκουμε τόπους που αναφέρονται στα μαθήματά μας, αν και είναι πολύ αργό στο κατέβασμα. Ορισμένα προγράμματα δεν κλείνουν κάποιες φορές. Σε ένα olpc έχει χαθεί το πρόγραμμα με την κάμερα.
Τα παιδιά παίρνουν τους υπολογιστές σπίτι στις αργίες και τα Σαββατοκύριακα.
Για το καλοκαίρι σκέφτομαι να τους δώσω στα παιδιά.
Τι είναι το olpc
To OLPC δεν είναι ακόμα ένα φθηνό laptop, προκαλεί ένα νέο εκπαιδευτικό παράδειγμα, είναι ένα εργαλείο για παιδιά.
To XO-1 βασίζεται σε μια εκπαιδευτική θεωρία (Papert) που εισάγει σαν βασική εκπαιδευτική μέθοδο το ?μαθαίνω κάνοντας? απέναντι στην μονόδρομη διδασκαλία
http://en.wikipedia.org/wiki/Constructionist_learning
http://www.edutopia.org/php/interview.php?id=Art_901&key=037#
Είναι ένα εργαλείο που σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει μια νέα λογική στον τρόπο που μαθαίνουμε και στο πως μπορεί να προκληθεί και να καλλιεργηθεί η ατομική και συλλογική δημιουργικότητα
http://learningevolves.wikispaces.com/alanKay
Στόχος είναι να προκαλέσει ένα νέο ?εκπαιδευτικό παράδειγμα? γύρω απο το πως διδάσκονται πχ. τα μαθηματικά. Χαρτί και μολύβι με κλασσικές ασκήσεις είναι ένα πράγμα, το να χρησιμοποιείς απλά μαθηματικά φαινόμενα στο να δημιουργείς απλές κατασκευές ή άλλες δημιουργίες είναι κάτι άλλο
http://www.abc.net.au/sundayprofile/stories/s1144341.htm
Να δώσει περισσότερη εμπιστοσύνη στις διανοητικές, μαθησιακές και δημιουργικές δυνατότητες των παιδιών οι οποίες είναι ιδιαίτερα υποεκτιμημένες. Στόχος είναι τα παιδιά να μπορούν να κάνουν τα πάντα (+συντήρηση λογισμικού) στο εργαλείο αυτό
http://usinfo.state.gov/usinfo/Archive/2006/Nov/14-358060.html
Το ζητούμενο είναι, τελικά, να αντιμετωπίζεται ο δάσκαλος ως συνεργάτης και καταλύτης δημιουργικής μάθησης
http://www.techlearning.com/blog/2007/01/olpc_far_more_at_stake_than_te.php
http://weeklysqueak.wordpress.com/2006/11/17/squeak-in-extremadura/
Δείτε και την ελληνική ομάδα και το εξελληνισμένο wiki για το OLPC
http://wiki.laptop.org/go/OLPC_Greece
Το κείμενο είναι από τη σελίδα republic.gr
Τα OLPC-XO-1στην Καλλιθέα
Την τελευταία μέρα, πριν τις διακοπές του Πάσχα, παραλάβαμε τα ΧΟ-1. Ο Σωτήρης ,ο δάσκαλος του Ε2, πήρε 23 όσοι και οι μαθητές του, ενώ ο Γιώργος, ο δάσκαλος του Δ2, τους υπόλοιπους τέσσερις.Μετά το Πάσχα τα παιδιά είχαν την πρώτη γνωριμία με τα ΧΟ-1. Ο ενθουσιασμός δεν μπορεί να περιγραφεί. Δυστυχώς στο τμήμα μας έχουμε μόνο τέσσερις υπολογιστές, όσες δηλαδή είναι και οι ομάδες μας, κάτι που δημιουργεί πρόβλημα, γιατί τα παιδιά είναι 17.Κάθε ομάδα τους έδωσε το όνομα της (γαρίφαλα, τριαντάφυλλα, γαρδένιες, κυκλάμινα) και το δικό της χρώμα.
Αρχικά μάθαμε να ανοίγουμε και να κλείνουμε τους υπολογιστές. Στη συνέχεια, είχαμε μια πρώτη γρήγορη γνωριμία με τα προγράμματα που έχουν τα ΧΟ-1. Ήρθαν όλες οι ομάδες σε επικοινωνία και συνδέθηκαν στο διαδίκτυο.
Έχουμε χρησιμοποιήσει τον κειμενογράφο, όπου ως πρώτη δραστηριότητα ήταν η μια ομάδα να έγραφε την κύρια πρόταση και η άλλη να έγραφε τη δευτερεύουσα χρονική που τη /συμπλήρωνε.
Τους αρέσει να παίζουν με τον λαβύρινθο. Να συνομιλούν μεταξύ τους. Σιγά - σιγά αρχίζουν να μαθαίνουν το πληκτρολόγιο, γιατί τους δυσκολεύουν αρκετά οι λατινικοί χαρακτήρες.Στα θετικά είναι η πολύ καλή συνεργασία των παιδιών μεταξύ τους.
Συνολικά κάθε βδομάδα αφιερώνουμε 4 ώρες, ενώ το Σαββατοκύριακο, 24-25 Απρίλη, μια ομάδα πήρε τα ΧΟ-1 στο σπίτι της.
Θα ακολουθήσουν ενημερώσεις από τα επόμενα βήματα με τους υπολογιστές.