17ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας

"Έλλη Αλεξίου"

Το σχολείο μας

school

Ο Κήπος του Προφήτη

Τα παιδιά σας δεν είναι παιδιά σας.

Είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της ζωής για τη ζωή.

Έρχονται στη ζωή με τη βοήθειά σας, αλλά όχι από σας και μ? όλο που είναι μαζί σας, δεν ανήκουν σε σας.

Μπορείτε να τους δώσετε την αγάπη σας, όχι όμως και τις ιδέες σας, γιατί αυτά έχουν τις δικές τους ιδέες.

Μπορείτε να στεγάσετε το σώμα τους, όχι όμως και την ψυχή τους, γιατί η ψυχή τους κατοικεί στο σπίτι του αύριο, που εσείς δεν μπορείτε να επισκεφθείτε ούτε στα όνειρά σας.

Μπορείτε να προσπαθήσετε να τους μοιάσετε, αλλά μην γυρεύετε να κάνετε αυτά να σας μοιάσουν, γιατί η ζωή δεν πηγαίνει προς τα πίσω και δεν σταματά στο χθες.

Εσείς είστε τα τόξα, απ? όπου τα παιδιά σαν ζωντανά βέλη θα τιναχτούν μπροστά.

Χαλίλ Γκιμπράν

olpc

Τελευταία νέα (24-5-2010)

Η χρησιμοποίηση των olpc xo-1 προχωρά πολύ καλά.

Αν και έχουμε μόνο τέσσερα olpc, τα παιδιά έχουν καταφέρει αρ-κετά πράγματα. Έχουν βελτιωθεί στο γράψιμο, παίζουν με τα παιχνίδια λαβύρινθου και απομνημόνευσης.

Χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο και βρίσκουμε τόπους που αναφέρονται στα μαθήματά μας, αν και είναι πολύ αργό στο κατέβασμα. Ορισμένα προγράμματα δεν κλείνουν κάποιες φορές. Σε ένα olpc έχει χαθεί το πρόγραμμα με την κάμερα.

Τα παιδιά παίρνουν τους υπολογιστές σπίτι στις αργίες και τα Σαββατοκύριακα.

Για το καλοκαίρι σκέφτομαι να τους δώσω στα παιδιά.

Τι είναι το olpc

To OLPC δεν είναι ακόμα ένα φθηνό laptop, προκαλεί ένα νέο εκπαιδευτικό παράδειγμα, είναι ένα εργαλείο για παιδιά.

To XO-1 βασίζεται σε μια εκπαιδευτική θεωρία (Papert) που εισάγει σαν βασική εκπαιδευτική μέθοδο το ?μαθαίνω κάνοντας? απέναντι στην μονόδρομη διδασκαλία

http://en.wikipedia.org/wiki/Constructionist_learning
http://www.edutopia.org/php/interview.php?id=Art_901&key=037#

Είναι ένα εργαλείο που σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει μια νέα λογική στον τρόπο που μαθαίνουμε και στο πως μπορεί να προκληθεί και να καλλιεργηθεί η ατομική και συλλογική δημιουργικότητα

http://learningevolves.wikispaces.com/alanKay

Στόχος είναι να προκαλέσει ένα νέο ?εκπαιδευτικό παράδειγμα? γύρω απο το πως διδάσκονται πχ. τα μαθηματικά. Χαρτί και μολύβι με κλασσικές ασκήσεις είναι ένα πράγμα, το να χρησιμοποιείς απλά μαθηματικά φαινόμενα στο να δημιουργείς απλές κατασκευές ή άλλες δημιουργίες είναι κάτι άλλο

http://www.abc.net.au/sundayprofile/stories/s1144341.htm

Να δώσει περισσότερη εμπιστοσύνη στις διανοητικές, μαθησιακές και δημιουργικές δυνατότητες των παιδιών οι οποίες είναι ιδιαίτερα υποεκτιμημένες. Στόχος είναι τα παιδιά να μπορούν να κάνουν τα πάντα (+συντήρηση λογισμικού) στο εργαλείο αυτό
http://usinfo.state.gov/usinfo/Archive/2006/Nov/14-358060.html

Το ζητούμενο είναι, τελικά, να αντιμετωπίζεται ο δάσκαλος ως συνεργάτης και καταλύτης δημιουργικής μάθησης
http://www.techlearning.com/blog/2007/01/olpc_far_more_at_stake_than_te.php
http://weeklysqueak.wordpress.com/2006/11/17/squeak-in-extremadura/

Δείτε και την ελληνική ομάδα και το εξελληνισμένο wiki για το OLPC

http://wiki.laptop.org/go/OLPC_Greece

http://olpc.ellak.gr

Το κείμενο είναι από τη σελίδα republic.gr

Τα OLPC-XO-1στην Καλλιθέα

Την τελευταία μέρα, πριν τις διακοπές του Πάσχα, παραλάβαμε τα ΧΟ-1. Ο Σωτήρης ,ο δάσκαλος του Ε2, πήρε 23 όσοι και οι μαθητές του, ενώ ο Γιώργος, ο δάσκαλος του Δ2, τους υπόλοιπους τέσσερις.Μετά το Πάσχα τα παιδιά είχαν την πρώτη γνωριμία με τα ΧΟ-1. Ο ενθουσιασμός δεν μπορεί να περιγραφεί. Δυστυχώς στο τμήμα μας έχουμε μόνο τέσσερις υπολογιστές, όσες δηλαδή είναι και οι ομάδες μας, κάτι που δημιουργεί πρόβλημα, γιατί τα παιδιά είναι 17.Κάθε ομάδα τους έδωσε το όνομα της (γαρίφαλα, τριαντάφυλλα, γαρδένιες, κυκλάμινα) και το δικό της χρώμα.


Αρχικά μάθαμε να ανοίγουμε και να κλείνουμε τους υπολογιστές. Στη συνέχεια, είχαμε μια πρώτη γρήγορη γνωριμία με τα προγράμματα που έχουν τα ΧΟ-1. Ήρθαν όλες οι ομάδες σε επικοινωνία και συνδέθηκαν στο διαδίκτυο. 


Έχουμε χρησιμοποιήσει τον κειμενογράφο, όπου ως πρώτη δραστηριότητα ήταν η μια ομάδα να έγραφε την κύρια πρόταση και η άλλη να έγραφε τη δευτερεύουσα χρονική που τη /συμπλήρωνε.


Τους αρέσει να παίζουν με τον λαβύρινθο. Να συνομιλούν μεταξύ τους. Σιγά - σιγά αρχίζουν να μαθαίνουν το πληκτρολόγιο, γιατί τους δυσκολεύουν αρκετά οι λατινικοί χαρακτήρες.Στα θετικά είναι η πολύ καλή συνεργασία των παιδιών μεταξύ τους.


Συνολικά κάθε βδομάδα αφιερώνουμε 4 ώρες, ενώ το Σαββατοκύριακο, 24-25 Απρίλη, μια ομάδα πήρε τα ΧΟ-1 στο σπίτι της.
Θα ακολουθήσουν ενημερώσεις από τα επόμενα βήματα με τους υπολογιστές.

Αναζήτηση

Ανακοινώσεις

Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 82 επισκέπτες και κανένα μέλος

Σύνδεση Χρήστη

Εμφανίσεις Άρθρων
357918