17ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας

"Έλλη Αλεξίου"

Το σχολείο μας

school

Ο Κήπος του Προφήτη

Τα παιδιά σας δεν είναι παιδιά σας.

Είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της ζωής για τη ζωή.

Έρχονται στη ζωή με τη βοήθειά σας, αλλά όχι από σας και μ? όλο που είναι μαζί σας, δεν ανήκουν σε σας.

Μπορείτε να τους δώσετε την αγάπη σας, όχι όμως και τις ιδέες σας, γιατί αυτά έχουν τις δικές τους ιδέες.

Μπορείτε να στεγάσετε το σώμα τους, όχι όμως και την ψυχή τους, γιατί η ψυχή τους κατοικεί στο σπίτι του αύριο, που εσείς δεν μπορείτε να επισκεφθείτε ούτε στα όνειρά σας.

Μπορείτε να προσπαθήσετε να τους μοιάσετε, αλλά μην γυρεύετε να κάνετε αυτά να σας μοιάσουν, γιατί η ζωή δεν πηγαίνει προς τα πίσω και δεν σταματά στο χθες.

Εσείς είστε τα τόξα, απ? όπου τα παιδιά σαν ζωντανά βέλη θα τιναχτούν μπροστά.

Χαλίλ Γκιμπράν

Δημιουργούμε

Από το εγώ στο εμείς (πως γίναμε ομάδα)

Εδώ και πολλά χρόνια στο σχολείο μας η λέξη συνεργασία δεν είναι άγνωστη. Δεν ψά-χνουμε σε λεξικά να βρούμε τη σημασία της. Την κάνουμε καθημερινή πράξη.

?Εγώ σήμερα είχα αυτό το πρόβλημα μέσα στην τάξη μου, εσύ τι θα έκανες, πες μου τη γνώμη σου?. Αυτές τις συζητήσεις τις ακούς συχνά στα διαλείμματα.

Έτσι φέτος όταν ο συνάδελφος και παλιός δάσκαλος του σχολείου κ. Χάρης Παπαδό-πουλος μας μίλησε για το πρόγραμμα (ΙTL), δε δυσκολευτήκαμε να απαντήσουμε ότι θα θέλαμε να δοκιμάσουμε.

Έτσι μας έφερε σε επαφή με τον κ. Μπαγκάκη και του συνεργάτες του και ξεκινήσαμε. Βέβαια δεν μας ήταν άγνωστο το πρόγραμμα μιας και οι περισσότεροι από μας είχαμε παρακολουθήσει σεμινάρια από την προηγούμενη εφαρμογή του στη Ελλάδα.

Θα θέλαμε να έχουμε κάνει περισσότερα βήματα, αλλά υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες στο να καταφέρουμε να βρούμε κοινή ώρα για να συναντηθούμε όλοι μαζί. Το σημαντι-κό είναι ότι το πρώτο δύσκολο βήμα έγινε, άρα γιατί να μην γίνουν κι άλλα;

Δρώμενα

Δραστηριότητες και ποικίλες μορφές έκφρασης που υλοποιούνται στο σχολείο μας απ? τη μαθητική κοινότητα, κινητοποιούν μαθητές, δασκάλους, γονείς ανταμείβοντας όλους μας με το άρωμα της δράσης της προσφοράς, της συνεργασίας και κυρίως της συλλογικής «μάχης».

28η Οκτωβρίου: Μη ξεχνώντας το ρόλο του σχολείου στη γνώση της τοπικής ιστορίας, οργανώνουμε εκδήλωση στο χώρο του Μουσείου Εθνικής Αντίστασης, γνωστοποιώντας σε όλους το Ολοκαύτωμα της οδού Μπιζανίου?

Χριστούγεννα: Έκθεση βιβλίου, παραμυθάδες, συγγραφείς για παρουσίαση βιβλίων και συζήτηση με τους μαθητές, παζάρι παλιών ξεχασμένων αντικειμένων, θεατρικά και μουσικά δρώμενα και μην ξεχάσετε να δοκιμάσετε κουλούρια και μπισκότα φτιαγμένα από τους μαθητές μας?

Απόκριες: Ξεφάντωμα τις Απόκριες, στην αυλή του σχολείου, με διαγωνισμό αυτοσχέδιας στολής και μάσκας?

Γιορτή στήνουμε και για το βιβλίο με διαφορετικές εκφράσεις εκάστοτε?

Θεατρική ομάδα με το σκηνοθέτη κ. Νίκο Τσεργά, δωρίζει σε όλους μας στο τέλος κάθε χρονιάς αξέχαστες εμπειρίες ( Ο Μικρός Πρίγκιπας?)

Μαθήματα παραδοσιακών χορών και παρουσίαση τους στο τέλος της χρονιάς από την υπεύθυνη δασκάλα χο-ρών κ. Λαμπρινή Κουτέλα.

Ως σχολείο θέλοντας να μπολιάσουμε τους μαθητές μας με συναισθήματα αποδοχής του άλλου ? του διαφορετικού, οργανώνουμε μορφές δράσης ενίσχυσης το στόχου αυτού με διάφορα περιεχόμενα.(π.χ. έκθεση φωτογραφίας στο Δημαρχείο με αφίσα).

Εκδηλώσεις που κάνει το σχολείο στη μνήμη της συγγραφέας Έλλης Αλεξίου, το σχολείο φέρει το όνομά της. Επίσκεψη των παιδιών στο Μουσείο ?σπίτι της συγγραφέας.

Το σχολείο, μέσω της ActionAid, είναι ανάδοχος παιδιού από το Μπανγκλαντές.

Διεθνής Συμμετοχή

iltΤο σχολείο μας συμμετέχει στο ITL. Είναι ένα διεθνές πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν πολλές χώρες της Ευρώπης. Από το σχολείο μας συμμετέχουν η διευθύντρια του σχολείου Φέγγαρη Μαρία, ο υποδιευθυντής Καψαλάκης Γιώργος , οι δασκάλες Παπαζώη Ρούλα, Τσαμούδαλη Ζωή, Κοΐδου Μαρία και η μουσικός μας Ααρών Ουρανία. Παρακάτω ο καθηγητής πανεπιστημίου κ. Μπαγάκης, που είναι υπεύθυνος του προγράμματος στην Ελλάδα, μας μιλάει γι? αυτό:

"Το πρόγραμμα Intemational Teacher Leadership Project (ITL), στο οποίο συμμετέχει
και το σχολείο σας, αποτελεί συνέχεια του Διεθνούς Προγράμματος Carpe
Vitam.Leadership for Leaming, το οποίο στη χώρα μας ανέδειξε ενδιαφέροντα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε δεκάδες εκδηλώσεις σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, αποτυπώθηκαν στο επεισόδιο «Πώς αλλιώς να μάθω» από το ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ (παίχτηκε 6 φορές), σχολιάστηκαν σε βιβλία και άρθρα, αξιοποιήθηκαν σε πειραματισμούς και πρακτικές σχολείων. Το τελευταίο αυτό Πρόγραμμα, ως γνωστόν, είχε συντονίσει ο διεθνούς φήμης καθηγητής του Πανεπιστημίου του Cambήdge John MacBeath.

Περισσότερα...

Αναζήτηση

Ανακοινώσεις

Συνδεδεμένοι Χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 113 επισκέπτες και κανένα μέλος

Σύνδεση Χρήστη

Εμφανίσεις Άρθρων
359299